Stredná
priemyselná škola stavebná Banská Bystrica |
|
Identifikácia školy..................................................................................................3 Údaje o počte žiakov a o prijímacom konaní......................................................4 Výsledky klasifikácie školy -2. polrok .................................................................5 Výsledky EČ a PFIČ MS...................................................................................... 6 Študijné odbory a zamerania................................................................................7 Údaje o počte pracovníkov ............................................................. .................7 Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických pracovníkov .................................8 Prezentácia školy na verejnosti, projekty, komplexná inšpekcia...................... 9 Priestorové a materiálno–technické podmienky školy......................................10 Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení školy.............................................10 Ciele školy, SWOT analýza....................................................................... ..........11
Prílohy: Príloha č. 1 – Správa o hospodárení za rok 2009 Príloha č. 2 – Zápisnica z pedagogickej porady Príloha č. 3 - Zápisnica RŠ
- 3 -
Identifikácia školy
- 4 -
Údaje o počte žiakov školy v školskom roku 2009/2010
Údaje o prijímacom konaní v školskom roku 2009/2010
V odbore 3650 6 staviteľstvo sa nám podarilo splniť plán výkonov na 73,33 %, do 1. ročníka sa zapísalo 44 žiakov, k 1. 9. 2010 1 žiak prestúpil z inej školy na stavebnú priemyslovku. V skutočnosti k 1. 9. 2010 sme naplnili plán výkonov na 75 %. Denné štúdium v odbore 3917 6 technické a informatické služby v stavebníctve neponúkame vzhľadom na nepriaznivý demografický vývoj v BBSK a pôsobnosť iných škôl s ekonomickým zameraním na území mesta. V školskom roku 2009/2010 sme neponúkali ani dvojročné kvalifikačné pomaturitné štúdium pre absolventov gymnázií a iných stredných škôl pre nedostatok priestorového vybavenia školy.
- 5 -
Výsledky klasifikácie školy
Pri porovnaní výsledkov klasifikácie so školským rokom 2008/2009 (celkový študijný priemer 2,45) škola zaznamenala mierne zlepšenie. Najlepšie študijné výsledky dosiahli študenti 2. ročníka. V tomto ročníku sa prejavili žiaci prijatí s lepšími študijnými výsledkami. Oproti predchádzajúcemu školskému roku sa zlepšili aj študenti 4. ročníka z dôvodu vyššej náročnosti na študijné výsledky vzhľadom na maturitnú skúšku a ďalšie štúdium na vysokej škole. Zlepšenie môžeme zdôvodniť aj efektívnejšou spoluprácou škola-rodič-školský psychológ.
- 6 -
Výsledky EČ a PFIČ MS v školskom roku 2009/2010
Maturitné skúšky sa konali v zmysle zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov a podľa vyhlášky č. 318/2008 Z. z. o ukončovaní štúdia na stredných školách.
V porovnaní so školským rokom 2008/2009 v EČ MS boli dosiahnuté lepšie percentuálne výsledky v predmete cudzí jazyk. Nižšie percentuálne výsledky boli dosiahnuté v slovenskom jazyku a literatúre a v matematike. Priemerné výsledky EČ MS môžeme zdôvodniť dosahovaním slabších študijných výsledkov študentov vo vyučovacom jazyku a cudzích jazykoch. Dôležitá je aj vnútorná motivácia študentov, ktorí sú na SPŠ orientovaní viac na odborné predmety. V predmete matematika, ktorý je na SPŠ dobrovoľným maturitným predmetom, nastalo zhoršenie. Na EČ MS z matematiky sa prihlásilo 33 študentov z 54 a väčšina absolvovala aj UFIČ. Považujeme za úspech, že sa na dobrovoľnú maturitnú skúšku z matematiky prihlásilo 61,11% študentov 4.ročníka aj keď s dosiahnutými výsledkami nie sme spokojní.
PFIČ zo slovenského jazyka a literatúry zvládli všetci študenti, z anglického jazyka nedosiahol požadovanú hranicu 1 študent, z nemeckého jazyka PFIČ neurobil jeden študent. Najväčšie nedostatky vo vyučovacom jazyku sa prejavili v pravopise a komunikácii na UFIČ. V cudzích jazykoch vyučujúce konštatujú, že najväčší problém majú maturanti s argumentáciou v simulačných úlohách, nedostatočné komunikatívne zručnosti, slabá slovná zásoba a neschopnosť pohotovo a spontánne reagovať na podnety skúšajúcich.
- 7 -
Študijné odbory s voliteľnými predmetmi v školskom roku 2009/2010
SPŠ stavebná má v sieti odborných škôl zaradené študijné odbory:
3650 6 staviteľstvo – denné štvorročné štúdium 3917 6 technické a informatické služby–06 v stavebníctve–denné štvorročné štúdium 3650 6 staviteľstvo 10 stavebný manažment – denné dvojročné kvalifikačné štúdium
Výchovno-vzdelávací proces v školskom roku 2009/2010 prebiehal v zmysle platných učebných plánov. V odbore staviteľstvo 3650 6 v 1. a 2. ročníku prebiehal VVP podľa ŠkVP, v 3. až 4. ročníku podľa UP CD 2005 – 1690/9863 – 41:093 s platnosťou od 1. septembra 2005 a v odbore 3917 6 TIS 06 v stavebníctve podľa UP CD 2006 – 1213/112866 s platnosťou od 1. septembra 2006.
Údaje o počte pracovníkov v školskom roku 2009/2010
- 8 -
Všetci pedagogickí pracovníci spĺňajú podmienky kvalifikácie podľa zákona č. 317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov. V školskom roku 2009/2010 boli všetky vyučovacie hodiny odučené odborne. Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických pracovníkov školy v šk. roku 2009/2010 V roku 2009 nadobudol účinnosť zákon č. 317/2009 Z. z. o pedagogických a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorým sa zmenili podmienky ďalšieho vzdelávania pedagogických zamestnancov. V ponuke MPC sme nenašli vhodné vzdelávacie aktivity. Učitelia sa vzdelávali formou odborných prednášok organizovaných SKSI a prezentácia firiem, účasťou na odborných exkurziách a výstavách.
- 9 -
Prezentácia školy na verejnosti
Vedenie školy v spolupráci s vybranými pedagogickými pracovníkmi venovalo veľkú pozornosť informovanosti základných škôl o možnosti štúdia na SPŠ stavebnej, o odboroch a zameraniach osobným kontaktom s výchovnými poradcami, informovaním žiakov ZŠ, osobnými rozhovormi s rodičmi, zorganizovaním dňa otvorených dverí – november-december 2009, prezentáciou na Burze SŠ v Brezne, v Závadke n/Hronom a v Žiari nad Hronom, umožnením návštev žiakov 9. ročníka v SPŠ stavebnej podľa požiadaviek ZŠ a rodičov žiakov. Ďalej sme našu školu prezentovali v denníku „Pravda“.
Údaje o projektoch
V školskom roku 2009/2010 sme sa zapojili do dvoch projektov: „Premena tradičnej školy na modernú“ a „Modernizácia vzdelávacieho procesu na stredných školách“. Uvedené projekty boli výzvy MŠ SR a UIPŠ. Obidva projekty realizujeme.
Závery zo správy z komplexnej inšpekcie
Vykonanej v dňoch od 14. 1. do 14. 2. 2002. Hlavné ciele výchovy a vzdelávania žiakov sú na dobrej úrovni. Výchovno-vzdelávací program je na priemernej úrovni. Plánovanie a realizácia koncepčných zámerov je na dobrej úrovni. Odborné a pedagogické riadenie je na priemernej úrovni. Kontrolný systém je priemerný. Informačný systém, kvalita vedenia pedagogickej a pracovnej dokumentácie a orientácia v školskej legislatíve je na dobrej úrovni. Personálne a materiálno-technické podmienky sú na priemernej úrovni, priestorové podmienky sú na dobrej úrovni. Priebeh a výsledky výchovno-vzdelávacieho procesu vo väčšine posudzovaných predmetov je na priemernej úrovni. Činnosti preventívneho a multidisciplinárneho charakteru a aktivity s výrazným vplyvom na výchovno-vzdelávaciu činnosť školy sú na dobrej úrovni.
- 10 -
Priestorové a materiálno-technické podmienky školy
Vo vzťahu k počtu žiakov má škola zodpovedajúce priestorové podmienky. Vo vzťahu k vzdelávaciemu programu, sú priestorové podmienky menej postačujúce. Triedy sú funkčne zariadené, ich kapacita a veľkosť postačujúce. Nedostatkom vo vybavenosti tried a školy sú chýbajúce umývadlá v triedach a šatne žiakov. Vybavenosť učebnicami, učebnými textami vo vzťahu k učebným plánom a učebným osnovám je dobrá. Fond učebníc je priebežne aktualizovaný. Vybavenie názornými učebnými pomôckami zodpovedá vzdelávaciemu programu školy. Didaktická a výpočtová technika je na veľmi dobrej úrovni a efektívne sa využíva vo vyučovacom procese.
Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení školy
SPŠ stavebná mala stanovený rozpočet na rok 2009 z dotácií ŠR 395 658 €. Z daňových príjmov účelovo určené v celkovej čiastke 9 633 €, v členení 3 255 € - havária kotolne, 500 € výročie školy a 878 € odmena RŠ. Z nedaňových príjmov 2 300 €. Normatívne výdavky zo ŠR a nenormatívne výdavky uvedené v tabuľke. Mzdy spolu čerpané zo štátneho rozpočtu predstavovali 241 538 €.
- 11 -
Ciele školy v školskom roku 2009/2010
Ciele výchovy a vzdelávania orientované na vytváranie predpokladov celoživotného vzdelávania zamerané na posilnenie výchovnej funkcie školy so zámerom: - umožniť všetkým žiakom prístup ku kvalitnému záujmovému vzdelávaniu a voľnočasovým aktivitám, venovať pozornosť žiakom zo sociálno-znevýhodneného prostredia ako formy prevencie sociálno-patologických javov - motivovať žiakov k zodpovednosti za svoje učenie -rozvíjať osobné a sociálne kompetencie žiakov potrebné k uplatňovaniu ľudských hodnôt (úcta a dôvera, sloboda a zodpovednosť, spolupráca a kooperácia, komunikácia a tolerancia) - vytvoriť pre žiaka prostredie na vyučovanie s informačnými a komunikačnými prostriedkami pre využitie vo vedomostnej spoločnosti a prostredníctvom IKT optimalizuje podmienky aj pre celoživotné vzdelávanie.
Ďalším cieľom školy v školskom roku 2009/2010 bola implementácia IKT pri vypracovávaní tém praktickej časti odbornej zložky v odbore staviteľstvo všetkými maturantmi. Gramotnosť učiteľov v IKT sa prejavila na aktívnejšom využívaní IKT pri spracovaní pedagogickej dokumentácie a v efektívnejšom využívaní IKT vo vyučovacom procese. Zavedením internetovej žiackej knižky sa zlepšila spolupráca s rodičmi, čo sa prejavilo na zlepšení študijných výsledkov zaostávajúcich študentov. Využívanie IKT v odborných predmetoch a niektorých všeobecnovzdelávacích predmetoch, využívaním internetu podnecovalo záujem študentov, prispelo k motivácii samostatnosti a zodpovednosti za dosahované študijné výsledky. Môžeme konštatovať, že všetci študenti a väčšia časť pedagogických pracovníkov školy prakticky využíva IKT pri svojej každodennej práci.
S W O T – analýza
Výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania
|
Partneri školy
Aktualizované
|
|