Stredná priemyselná škola stavebná Banská Bystrica
 

 

Hlavná

 

Identifikácia školy..................................................................................................3

Údaje o počte žiakov a o prijímacom konaní......................................................4

Výsledky klasifikácie školy -2. polrok .................................................................5

Výsledky EČ a PFIČ MS...................................................................................... 6

Študijné odbory a zamerania................................................................................7

Údaje o počte pracovníkov     ............................................................. .................7

Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických pracovníkov  .................................8

Prezentácia školy na verejnosti, projekty, komplexná inšpekcia...................... 9

Priestorové  a materiálno–technické podmienky školy......................................10

Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení školy.............................................10

Ciele školy, SWOT analýza.......................................................................   ..........11

 

Prílohy:

Príloha č. 1 – Správa o hospodárení za rok 2009

Príloha č. 2 – Zápisnica z pedagogickej porady

Príloha č. 3 -  Zápisnica  RŠ

 

                                                                              - 3 -

 

Identifikácia školy

 

 

1. Názov školy:

 

 

Stredná priemyselná škola stavebná

 

 

2. Adresa školy:

 

 

Skuteckého 20, 97401 Banská Bystrica

 

3. Kontakt:

 

Tel./Fax: ++42148/4154777-riaditeľ

Tel.         ++42148/4154724- sekretariát

 

4. Internetová a elektronická

     adresa školy:

 

 

Email: spssbb@stonline.sk

Internet: www.spssbb.edu.sk

 

5. Zriaďovateľ:

 

 

Banskobystrický samosprávny kraj

 

6. Riaditeľka školy:

    Zástupkyňa školy:

 

 

Ing. Jana Vašková

Mgr. Anna Plavcová

 

7. Rada školy:

 

11 členov – predseda – Mgr. Anna Palúchová

ostatní členovia – MUDr.Ján Šulaj PhD, PaedDr.Ján Chladný,Peter.Baranec,Ing.Igor.Stehlo,Mgr.Ján Čomaj, Ing.Ján Ďurica, Ing.Katarína Puskailerová, Ján Dobrík, Mgr.Marcela Kupcová, Ivan Šimko ,

 

8. Poradné orgány:

 

Pedagogická rada-pracuje podľa ročného plánu zasadnutí

Predmetové komisie: PK SJL-OBN-DEJ-ETV

                                  PK  CUJ

                                  PK  TEV

                                  PK   MAT-FYZ-CHE

                                  PK   OP

Gremiálna porada-pracuje podľa ročného plánu

zasadnutí

 

 

 

                                                                                 - 4 -

 

Údaje o počte žiakov školy v školskom roku

2009/2010

 

 

Ročník

1.

2.

3.

4.

Spolu:

 

Počet tried v ročníku

2

3

3

2

10

 

Počet žiakov v ročníku

54

69

69

54

246

 

Počet chlapcov

41

55

55

42

193

 

Počet dievčat

13

14

14

12

53

 

Počet žiakov zo ŠVVP

       0

0

1

       0

1

 

 

 

Údaje o prijímacom konaní v školskom roku

2009/2010

 

 

Odbor staviteľstvo-3650 6

     Odbor TIS – 3917 6

PMŠ

      Spolu

 

 

Počet prihlásených

 

67

 

Počet prihlásených

 

0

 

0

 

67

 

Prijatí bez skúšok

 

57

 

Prijatých bez skúšok

 

    0

  

0

 

57

 

Konali prijímacie skúšky

 

0

 

Konali prijímacie skúšky

 

    0

 

0

  

0

 

Plán výkonov

 

60

 

Plán výkonov

 

    0

 

0

 

60

 

Skutočne sa zapísalo

 

44

 

Skutočne sa zapísalo

 

    0

 

0

 

44

 

     V odbore 3650 6 staviteľstvo sa nám podarilo splniť plán výkonov na 73,33 %, do 1. ročníka sa zapísalo 44 žiakov, k 1.  9. 2010 1 žiak prestúpil z inej školy na stavebnú priemyslovku. V skutočnosti k 1. 9. 2010 sme naplnili plán výkonov na 75 %. Denné štúdium v odbore 3917 6 technické a informatické služby v stavebníctve neponúkame vzhľadom na nepriaznivý demografický vývoj v BBSK a pôsobnosť iných škôl s ekonomickým zameraním na území mesta. V školskom roku 2009/2010 sme neponúkali ani dvojročné kvalifikačné pomaturitné štúdium pre absolventov gymnázií a iných stredných škôl pre nedostatok priestorového vybavenia školy.

 

 

- 5 -

 

Výsledky klasifikácie školy

 

Ročník

1.

2.

3.

4.

Spolu

Počet tried v ročníku

2

3

3

2

10

Počet žiakov v ročníku

54

69

69

54

246

Počet chlapcov

41

55

55

42

193

Počet dievčat

13

14

14

12

53

Študijné výsledky (počet)

Prospeli s vyznamenaním

5

13

3

9

30

Prospeli veľmi dobre

15

18

12

9

54

Prospeli

29

34

35

33

131

Neprospeli z 1 predmetu

Neprospeli z 2 predmetov

Neprospeli z viac predmetov

3

0

2

2

1

1

13

4

2

1

1

1

19

6

6

 

Neprospeli –súčet žiakov

5

4

19

3

31

Neklasifikovaní

0

0

0

0

0

Celkový študijný priemer

2,29

2,17

2,69

2,46

2,40

Znížené známky zo správania (počet)

Stupeň 2

0

2

3

1

6

Stupeň 3

0

1

5

5

11

Dochádzka (hodiny)

Zameškané hodiny spolu

2974

4314

4748

4174

16210

Zameškané hodiny na žiaka

55,07

62,52

68,81

77,3

65,89

Neospravedlnené hodiny

41

149

301

353

844

Neospravedlnené hodiny na žiaka

0,76

2,16

4,36

6,53

3,43

  

 

 

     Pri porovnaní výsledkov klasifikácie so školským rokom 2008/2009 (celkový študijný priemer 2,45) škola zaznamenala mierne zlepšenie. Najlepšie študijné výsledky dosiahli študenti 2. ročníka. V tomto ročníku sa prejavili žiaci prijatí s lepšími študijnými výsledkami. Oproti predchádzajúcemu školskému roku sa zlepšili aj študenti 4. ročníka z dôvodu vyššej náročnosti na študijné výsledky vzhľadom na  maturitnú skúšku a ďalšie štúdium na vysokej škole. Zlepšenie môžeme zdôvodniť aj efektívnejšou spoluprácou škola-rodič-školský psychológ.

 

 

- 6 -

 

Výsledky EČ a PFIČ  MS v školskom roku 2009/2010

Predmet:

Úroveň

Počet

Žiakov:

Úspešnosť

V %:

Šk. rok

2008/2009

Slovenský jazyk a literatúra

 

54

57,2 %

58,9 %

Anglický jazyk

B1

32

49,6 %

46,7 %

Nemecký jazyk

B1

22

40,4 %

37,5 %

Matematika

 

33

26,6 %

30,2 %

 

      Maturitné skúšky sa konali v zmysle zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov a podľa vyhlášky č. 318/2008 Z. z. o ukončovaní štúdia na stredných školách.

 

       V porovnaní so školským rokom 2008/2009 v EČ MS boli  dosiahnuté lepšie percentuálne výsledky v predmete cudzí jazyk. Nižšie percentuálne výsledky boli dosiahnuté v slovenskom jazyku a literatúre a v matematike. Priemerné výsledky EČ MS môžeme zdôvodniť dosahovaním slabších študijných výsledkov študentov vo vyučovacom jazyku a cudzích jazykoch. Dôležitá je aj vnútorná motivácia študentov, ktorí sú na SPŠ orientovaní viac na odborné predmety.

     V predmete matematika, ktorý je na SPŠ dobrovoľným maturitným predmetom, nastalo zhoršenie. Na EČ MS z matematiky sa prihlásilo 33 študentov z 54 a väčšina absolvovala aj UFIČ. Považujeme za úspech, že sa na dobrovoľnú maturitnú skúšku  z matematiky prihlásilo 61,11% študentov 4.ročníka aj keď s dosiahnutými výsledkami nie sme spokojní.

 

        PFIČ zo slovenského jazyka a literatúry zvládli všetci študenti, z anglického jazyka nedosiahol požadovanú hranicu 1 študent,  z nemeckého jazyka PFIČ neurobil jeden študent.  Najväčšie nedostatky vo vyučovacom jazyku sa prejavili v pravopise a komunikácii na UFIČ. V cudzích jazykoch vyučujúce konštatujú, že najväčší problém majú maturanti s argumentáciou v simulačných úlohách, nedostatočné komunikatívne zručnosti, slabá slovná zásoba a neschopnosť pohotovo a spontánne reagovať na podnety skúšajúcich.

 

   

- 7 -

 

Študijné   odbory   s   voliteľnými  predmetmi   v školskom roku 2009/2010

 

Názov odboru

Voliteľné predmety pre oblasť

1. ročník

2. ročník

3. ročník

4. ročník

Spolu

3650 6 staviteľstvo

54

 

   

 

54

Oblasť pozemné staviteľstvo

     

52

55

15

122

Oblasť dopravné staviteľstvo

 

0

14

0

14

Oblasť technické zariadenia budov

 

17

0

17

34

3917 6 06 TIS v stav.

0

0

0

22

22

Celkový počet

54

69

69

54

246

 

SPŠ stavebná má v sieti odborných škôl zaradené študijné odbory:

 

3650 6 staviteľstvo – denné štvorročné štúdium

3917 6 technické a informatické služby–06 v stavebníctve–denné štvorročné štúdium

3650 6 staviteľstvo 10 stavebný manažment – denné dvojročné kvalifikačné štúdium

 

      Výchovno-vzdelávací proces v školskom roku 2009/2010 prebiehal v zmysle platných učebných plánov. V odbore staviteľstvo 3650 6 v 1. a 2. ročníku prebiehal VVP podľa ŠkVP, v 3. až 4. ročníku podľa UP CD 2005 – 1690/9863 – 41:093 s platnosťou od 1. septembra 2005 a v odbore 3917 6 TIS 06 v stavebníctve podľa UP CD 2006 – 1213/112866 s platnosťou od 1. septembra 2006.

 

Údaje o počte pracovníkov  v školskom roku

2009/2010

 

Počet pedagogických pracovníkov

         

25

 

Počet pedagogických pracovníkov  - kvalifikovaní

        

25

 

Počet pedagogických pracovníkov - nekvalifikovaní

            

0

 

Nepedagogickí pracovníci

                 

9

 

 

- 8 -

 

Všetci pedagogickí pracovníci spĺňajú podmienky kvalifikácie podľa zákona č. 317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

      V školskom roku 2009/2010 boli všetky vyučovacie hodiny odučené odborne.

Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických  pracovníkov školy v šk. roku 2009/2010

V roku 2009 nadobudol účinnosť zákon č. 317/2009 Z. z. o pedagogických a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorým sa zmenili podmienky ďalšieho vzdelávania pedagogických zamestnancov. V ponuke MPC sme nenašli vhodné vzdelávacie aktivity. Učitelia sa vzdelávali formou odborných prednášok organizovaných SKSI a prezentácia firiem, účasťou na odborných exkurziách a výstavách.

 

Vzdelávanie

Počet účastníkov:

OXFORD UNIVERSITY PRESS

2

Projekt ESF SPOLOČNE V ODLIŠNOM – tvorba ŠkVP

4

GAMO

2

CEŃKROSS

2

REVIT

5

Autocad

2

Stredoškolská odborná činnosť

1

Modernizácia vzdelávacieho procesu na stredných školách

1

Odborné prednášky a prezentácie firiem:

 

Porotherm

4

Komínové systémy

2

Technické zariadenia budov

1

Zastrešenie budov

2

Sanácia betónových a murovanýchkonštrukcií

1

Pamätný dom J. G. Tajovského

4

Pamätihodnosti Prahy

1

PORFIX

3

Úrad priemyselného vlastníctva

2

UNIVENTA

1

HAWLE

2

VEOLIA

1

ČOV – Rakytovce

2

AQUEX, s.r.o. – domové ČOV

2

Kooperatíva, OTP banka

1

FOR ARCH

20

Súťaž Mladý rozpočtár

1

Olympiáda v NEJ – okresné kolo

1

 

 

-  9  -

 

Prezentácia školy na verejnosti

  

      Vedenie školy v spolupráci s vybranými pedagogickými pracovníkmi venovalo veľkú pozornosť informovanosti základných škôl o možnosti štúdia na SPŠ stavebnej,   o odboroch a zameraniach osobným kontaktom s výchovnými poradcami, informovaním žiakov ZŠ, osobnými rozhovormi  s rodičmi, zorganizovaním dňa otvorených dverí – november-december 2009, prezentáciou na Burze SŠ v  Brezne, v Závadke n/Hronom a v Žiari nad Hronom, umožnením návštev žiakov 9. ročníka v SPŠ stavebnej podľa požiadaviek ZŠ a rodičov žiakov. Ďalej sme našu školu prezentovali v denníku „Pravda“.

  

 

Údaje o projektoch

 

     V školskom roku 2009/2010 sme sa zapojili do dvoch projektov: „Premena tradičnej školy na modernú“ a „Modernizácia vzdelávacieho procesu na stredných školách“. Uvedené projekty boli výzvy MŠ SR a UIPŠ. Obidva projekty realizujeme.

 

  

Závery zo správy z komplexnej inšpekcie

    

     Vykonanej v dňoch od 14. 1. do 14. 2. 2002. Hlavné ciele výchovy a vzdelávania žiakov sú na dobrej úrovni. Výchovno-vzdelávací program je na priemernej úrovni. Plánovanie a realizácia koncepčných zámerov je na dobrej úrovni. Odborné a pedagogické riadenie je na priemernej úrovni. Kontrolný systém je priemerný. Informačný systém, kvalita vedenia pedagogickej a pracovnej dokumentácie a orientácia v školskej legislatíve je na dobrej úrovni. Personálne a materiálno-technické podmienky sú na priemernej úrovni, priestorové podmienky sú na dobrej úrovni. Priebeh a výsledky výchovno-vzdelávacieho procesu vo väčšine posudzovaných predmetov je na priemernej úrovni. Činnosti preventívneho a multidisciplinárneho charakteru a aktivity s výrazným vplyvom na výchovno-vzdelávaciu činnosť školy sú na dobrej úrovni.

 

                                                       -  10 -

 

Priestorové a materiálno-technické podmienky školy

  

Učebňa:

Počet:

Kmeňové triedy

10

Odborné učebne

2

Učebne výpočtovej techniky

2

Jazykové učebne, videoučebňa

2

Fyzikálne laboratórium

0

Stavebné laboratórium

0

Telocvičňa

3

Knižnica

1

Kabinety

5

 

       Vo vzťahu k počtu žiakov má škola zodpovedajúce priestorové podmienky. Vo vzťahu k vzdelávaciemu programu,  sú priestorové podmienky menej postačujúce.

Triedy sú funkčne zariadené, ich kapacita a veľkosť postačujúce. Nedostatkom vo vybavenosti tried a školy sú chýbajúce umývadlá v triedach  a šatne žiakov.

       Vybavenosť učebnicami, učebnými textami vo vzťahu k učebným plánom a učebným osnovám je dobrá. Fond učebníc je priebežne aktualizovaný. Vybavenie názornými učebnými pomôckami zodpovedá vzdelávaciemu programu školy. Didaktická a výpočtová technika je na veľmi dobrej úrovni a efektívne sa využíva  vo vyučovacom procese.

 

Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení školy

 

Bežné výdavky:

Rok 2009/€/

Rozpočet

395 658

Normatívne výdavky

392 019

Nenormatívne výdavky z toho:

    3 639

Vzdelávacie poukazy 

    3 225

Odchodné

      414

Náklady spojené s maturitou

        2 433     

Kapitálové výdavky

         0

 

 

SPŠ stavebná mala stanovený rozpočet na rok 2009 z dotácií ŠR 395 658 €.

Z daňových príjmov účelovo určené  v celkovej čiastke 9 633 €, v členení 3 255 € - havária kotolne, 500 € výročie školy a 878 € odmena RŠ. Z nedaňových príjmov 2 300 €. Normatívne výdavky zo ŠR a nenormatívne výdavky uvedené v tabuľke. Mzdy spolu čerpané zo štátneho rozpočtu predstavovali 241 538 €.

  

                                                          - 11 -

 

 

Ciele školy v školskom roku 2009/2010

 

      Ciele výchovy a vzdelávania orientované na vytváranie predpokladov celoživotného vzdelávania zamerané na posilnenie výchovnej funkcie školy so zámerom:

- umožniť všetkým žiakom prístup ku kvalitnému záujmovému vzdelávaniu a voľnočasovým aktivitám, venovať pozornosť žiakom zo sociálno-znevýhodneného prostredia ako formy prevencie sociálno-patologických javov

- motivovať žiakov k zodpovednosti za svoje učenie

-rozvíjať osobné a sociálne kompetencie žiakov potrebné k uplatňovaniu ľudských hodnôt (úcta a dôvera, sloboda a zodpovednosť, spolupráca a kooperácia, komunikácia a tolerancia)

- vytvoriť pre žiaka prostredie na vyučovanie s informačnými a komunikačnými prostriedkami pre využitie vo vedomostnej spoločnosti a prostredníctvom  IKT optimalizuje podmienky aj pre celoživotné vzdelávanie.

 

      Ďalším cieľom školy v školskom roku 2009/2010 bola implementácia IKT pri vypracovávaní tém praktickej časti odbornej zložky v odbore staviteľstvo všetkými maturantmi.

      Gramotnosť učiteľov v IKT sa prejavila na aktívnejšom využívaní IKT pri spracovaní pedagogickej dokumentácie a v efektívnejšom využívaní IKT vo vyučovacom procese.

      Zavedením internetovej žiackej knižky sa zlepšila spolupráca s rodičmi, čo sa prejavilo na zlepšení študijných výsledkov zaostávajúcich študentov.

      Využívanie IKT v odborných predmetoch a niektorých všeobecnovzdelávacích predmetoch, využívaním internetu podnecovalo záujem študentov, prispelo k motivácii samostatnosti a zodpovednosti za dosahované študijné výsledky.

     Môžeme konštatovať, že všetci študenti a väčšia časť pedagogických pracovníkov školy prakticky využíva IKT pri svojej každodennej práci.

 

 

S W O T – analýza

 

Silné stránky:

Slabé stránky:

Príležitosť:

Hrozby:

Tradícia školy – záujem o štúdiium detí absolventov

Vysoká absencia – záškoláctvo

Prezentácia

na verejnosti

Nedostatok študentov

Kvalita a odbornosť pedagógov

Nedisciplinovanosť jednotlivcov

Nový študijný odbor

Skladba pedagogického zboru – feminizácia

Uplatnenie absolventov

Nerovnomerná skladba kolektívu – pomer ženy, muži

Úspešná SOČ, olympiády CUJ

športové súťaže

Nedostatok finančných prostriedkov na chod školy

MTZ školy

 

Zrekonštruovaná budova školy

Skladba študenti – 2/3 chlapci, učitelia - ženy

Informatizácia a implementácia IKT v VVP

 

Starostlivosť o nadaných žiakov

 

Racionalizácia siete škôl v BBSK

Aktívna spolupráca s rodičmi

 

 

 

Poloha školy

 

 

 

 

Výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania

 

Štúdium na VŠ:

Zamestnaní v odbore:

Iné:

75%

                10%

15%

 

 Partneri školy

 

 

 

 


 

 

 

Aktualizované
03.02.2011

Stredná priemyselná škola stavebná, Skuteckého 20, 974 00 Banská Bystrica
Telefón: 048 4154724     E-mail: spssbb@stonline.sk     Web: www.spssbb.edu.sk